Thursday, December 10, 2015

POURQUOI LA E-MÉHARIE N'EST-ELLE PAS IMPRIMABLE ?

Ci-dessus la Swim présentée en novembre dernier par Local Motors au Sema de Las Vegas - plus, .

Ci-dessous la nouvelle E-Mehari présentée avant-hier par Citroën - plus, .


Les deux voitures sont esthétiquement très semblables.

Les deux voitures font appel appel aux mêmes codes de la voiture légère et sportive

Les deux voitures sont électriques.

La grande différence est que vous pouvez en imprimer une - la Swim -, pas l'autre.

L'une - celle de Local Motors - est donc un objet emblématique du post-fordism contemporain permis grâce aux imprimantes 3D - voir  -, l'autre pas.

Ou quand un acteur inconnu il y a 5 ans - Local Motors - est en train de faire peu à peu jeu égal avec une vieille marque.



"A few words about the LM3D series and our process …
 
LM3D is the 3D-printed car series from Local Motors. Roughly 75% of the first in the series is 3D-printed. Our goal is to consolidate as much of the traditional build of materials into a single, 3D-printed piece as possible.
 
Manufacturing
Big Area Additive Manufacturing, or BAAM, is the process used to make the components of the LM 3D series. One machine builds the vast majority of each car, which means far less pollution and time to produce. LM 3D vehicles are all electric so greenhouse gas emissions are a fraction of what traditional gas vehicles produce.
 
Materials
We are continually testing new types of materials and different blends for additive manufacturing. We are currently using a blend of 80 percent ABS plastic and 20 percent carbon fiber.
 
Partners
We have partnered with IBM to integrate IoT technology through IBM Watson into the 3D-printed car, Siemens’ Solid Edge to provide CAD modeling, IDEO to renew Local Motors Labs, and SABIC to improve materials."